söndag 1 mars 2009

Loppistyger

 

Igår när vi var ute på en liten loppisrunda så hade jag ögonen öppna efter tyger.
Vi var inte ute i tid så jag vet inte hur många fynd det fanns innan vi dykte upp, jag är dock överlycklig över de nya tillskotten till min samling! Tygerna är redan tvättade och vikta :-D

 

LopistygEtt av favoritfynden – älskar det! Ett stort påslakan. Har problem att bestämma vad jag ska göra med det! LoppistygHärligt reto påslakan. Eventuellt säljer jag det då jag inte riktigt känner så starkt för det.
Loppistyg
Ännu ett påslakan. Otroligt mjukt och skönt. Blir nog midsommarklänning av det. Det är varsin blombård längs långsidorna och sedan småblommor i mitten.
Lopistyg
Ännu en av favoriterna. En ~4 meter långgardinkappa.Tjockt tyg och ombunkarna ser nästan levande ut. Det är vitaste vitt på botten men bilden är dålig. Fjärilarna är stora som en tändsticksask.

 

Loppistyg
Ett underlakan som matchar tyget bredvid.
Loppistyg
Ett påslakan där ena sidan är detta tyg och andra sidan samma som underlakanet.
Loppistyg
Ännu ett favorittyg! Tyvärr bara en liten bit :-( Detta skulle jag vilja ha mer av!

 

Hittade även ett underbart spjälsängsskydd! Tyget bredvid fyndade jag på samma loppis för flera månader sedan. Nu ska jag nog sy lite sängkläder av det :-)

Loppisfynd Spjälsängsskydd Loppis från förr Tidigare loppisfynd! Fina sängen På plats ! Sängen är förövrigt fyndad på loppis den med, för 50 kronor.

 

Alla dessa tygfynd för under 100-lappen totalt!
Visst var det fina fynd?

9 kommentarer:

Pumla sa...

1,2 o 6 är mina favvosar. Du får gärna sälja 2an till mig :D hihi
Snacka om fynd när man får så där mycket för en hundring. Nästa gång vill jag följa med :)

Jenny sa...

Ja, självklart vill jag trivas med det jag ev. ska plugga till. =)
Vet dock inte alls vad jag skulle välja för yrke även om jag vann flera miljoner. Måste fundera lite mer på det. =)

kardemummagumma sa...

Oj, det kan man kalla fynd! :)

Linjam sa...

Oj, oj, oj! :D Tyg nr. 1 där...
"Har problem att bestämma vad jag ska göra med det!"
JAG VET!! Du kan ju skicka det till mig!!! *dräggel* ;)
Allt för under hundralappen??? Det var inte illa du. Jag var på stadsmissionen och myrorna i förra veckan och HJÄLP! Vad de är dyra.... *rys* Ett trist påslakan skulle de tex. ha 100 spänn för!! Inte klokt!

Jessica sa...

Härliga fynd!

Evelina (Prommis) sa...

Wow vad mycket fint du gjort och superläckra tyger!!!!!!!

Jenny sa...

Känns som att det är lite avancerat för mig. Men man ska aldrig säga aldrig. Funderar på att köpa en ny sedan när hon blir lite äldre, en större. Då kan jag köpa en röd. =)

Pumla sa...

testar bara att kommentera

Kool Inka sa...

Vilka fynd!